A térdízületek erősítése


Több sportágban előforduló sportsérülésről van szó viszont szezonálisan télen megnő a szalagsérülések esélye, ugyanis síelők körében ez a szám csak tovább emelkedik!

kenőcsök dörzsölése nyaki osteochondrozissal szemben

Az elülső keresztszalag a térdízületben széles tapadási felülettel rögzíti a lábszárcsontot tibia a combcsonthoz femur képest. A térdízületek erősítése rostgazdag szalag, mely azon felül hogy keresztirányban fut még a rostjai is enyhén csavarodnak.

A szalag rostlefutásának iránya eredményezi, hogy a térdízület minden mozgástartományában rögzít, tehát bizonyos rostjai állandóan feszesek.

izomgyulladás tünetek

Különböző irányú mechanikai erők hatására, amennyiben nincs megfelelő izomkontroll, a szalagok részlegesen vagy teljesen elszakadnak. Egyes rostjai semimembranosus az ízületi tokba is beszűrődik így képes modellálni a térdízületi mediális belső meniscus mozgását is.

Megelőzés szempontjából a térd körüli izomzat erősítése a legfontosabb és ezeknek a balansza és helyzetérzékelés.

enyhítse a duzzanat ízületi gyulladásokkal

Gyakran találkozunk gyenge hamstring izomzat során bekövetkező térdízületi szalag -LCA- sérüléssel. Egyszerű hamstring erősítő gyakorlatok, melyeket síelés előtt ajánlott heti 4x végezni legalább 4 héten keresztül: Bejegyezte:.

ha a hát és az ízületek fájnak